آرشیو اخبار
شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری

شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری

جلسه شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری

نویسنده: فاوا فاوا/دوشنبه, 24 اردیبهشت,1397/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش ارتباطات مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه؛ جلسه ای با عنوان "شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری" با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، به ریاست دکتر محمدرضا علیزاده امامزاده استادیار دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه، و با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس پلیس راهور ارومیه، معاون برنامه‌ریزی شهرداری، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری، رئیس و اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان غربی، سندیکای بیمه گزاران، کارشناسان بیمه و ترافیک، و پژوهشگران مرکز پژوهشهای شورا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

 

 

علیرضا خزانی رئیس شورای هماهنگی بیمه های آذربایجان غربی افزایش شدت و تعداد تصادفات شهری در ارومیه را نگران کننده توصیف کرده و افزود: در تصادفات بارمالی فراوانی به دولت، جامعه، شرکت های بیمه و خانواده ها که اغلب موارد فوتی سرپرست خانواده بوده‌اند، تحمیل می شود، در هشتاد سال گذشته صنعت بیمه در فرهنگسازی حرکت چشمگیری نداشته، فقط در دولت‌های اخیر با روی کارآمدن بیمه های خصوصی، فعالیت‌هایی برای افزایش رضایتمندی مردم و ایجاد امنیت اقتصادی و روانی انجام پذیرفته است. وی همچنین پیشنهاد شهرداری ارومیه برای تحت پوشش بیمه قراردادن منازل مناطق کمتر برخوردار را حرکتی مثبت و مفید توصیف کرد.

 

مهندس صادق حسین‌‎دوستی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری ارومیه ضمن تاکید بر اصل "پیشگیری بهتر از درمان" عنوان کرد: در موضوع اصلاح نقاط حادثه‌خیز و بیمه نیز هزینه پیشگیری شاید از نصف مبالغ درمانی کمتر باشد؛ هر پروژه ای که برای افزایش سطح رفاه و امنیت مردم ایجاد می شود مورد حمایت شهرداری است. وی همچنین با طرح سوالاتی، ایجاد زیرگذرهای عرضی برای پیاده‌ها به‌شکل بازارچه را پیشنهاد کرده و خاطرنشان کرد: فرهنگسازی ترافیکی شهروندان نیازمند یک حرکت و تلاش مستمر و مداوم است.

 

سرهنگ صمد بی‌غم رئیس پلیس راهور ارومیه ضمن ارائه آماری مصور و مدون از میزان و نوع تصادفات شهر ارومیه در سالهای اخیر، از افزایش سرعت در رینگ میانی ارومیه، پس از بازشدن گره های ترافیکی خبر داد و گفت: از سال 96 تصادفات فوتی در شهر ارومیه به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته است. وی همچنین گزارشی از عملکرد راهور در آموزش ترافیک ارائه کرده و افزود: اکثر تصادفات در ساعات پیک ترافیک و در اثر برخورد خودرو با عابر پیاده و واژگونی به‌علت سرعت غیرمجاز در رینگ کمربندی میانی به وقوع پیوسته است. رئیس راهور ارومیه "تردد عابران از سواره‌رو" به دلیل سد معبر پیاده‌روها توسط برخی از کسبه را یکی از دلایل بالابودن آمار فوت عنوان کرد.

 

مهندس علی خلیل‌وند مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری ارومیه با ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوعش در مورد اصلاحات هندسی، استانداردسازی یوترن ها (دوربرگردان)، آشکارسازی مسیر و خط کشی‌های انجام گرفته برای عابران و سواره‌ها، خاطرنشان کرد: با اینکه تعداد سرعتگیر در ارومیه زیاد است، ولی به‌علت وجود خطرات ناشی از عدم رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، باز هم درخواست احداث ناهمواری ایمنی از سوی شهروندان داریم.

 

در ادامه، رئیس و اعضای شورای شهر، از زحمات دکتر علیزاده امامزاده ریاست جلسه و مرکز پژوهشهای شورا بخاطر پرداختن کارشناسانه به موضوعات مختلف شهری و ارائه پیشنهادات  علمی و تخصصی تشکر کرده و به بحث و تبادل نظر با کارشناسان و حضار پرداختند.

 

دکتر محمدرضا علیزاده امامزاده رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه که حضار "تخصیص بودجه برای فرهنگسازی مستمر و مداوم در بحث ترافیک" را راهکاری مفید، کم‌هزینه و موثر دانستند، گفت: از دور پنجم شورا، مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای فرهنگسازی‌ برای ترغیب مردم به پرداخت عوارض نوسازی شهرداری، پوسترهای خلاقانه و گرافیکی را برپایه "تولیدمحتوا" منتشر کرده و این مرکز آمادگی تولید محتوا در قالب فرهنگ شهروندی، برای فرهنگسازی در مباحث ترافیک را نیز دارد.

 

 

پایان خبر/ ا

 

تعداد نمایش ها (55)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
Search
آمار بازدید
دی ان ان